Zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie prawa do tej fotografii są własnością jej autora.
Kopiowanie i rozpowszechnianie jej w jakiejkolwiek formie jest zabronione.
 

Inne zdjęcia tego użytkownika »

 
Ja w sprawie pracy
Samurai
Emerytury'ści
Ciekawość zabija kota :
Angela D.
Mglistoporannie
Hitman's solo
Jaws! :
Dziewczyny lubią shopping
Dla dobra kadru
Ahoj   żeglarzu!
Wyjdz przed szereg... a cie dostrzega


 

Informacje o zdjęciu

Autor: lifter (lifter)
Tytuł: Jesieni, bądź mym świadkiem (ilość wyświetleń: 13084)
Opis:
Wypatrzone.

Data dodania: 2009-02-05 10:59:39
Tytuł oryginalny: brak informacji



 

Oceny


Oceń to zdjęcie



Oddanych głosów: 1
Średnia ocena: 6.00
Jak oceniać »

Zdjęcie było polecane 0 razy.
Zobacz polecających  |  Zobacz oceniających

Zobacz jak oceniano Jesieni, bądź mym świadkiem
Wykres oglądalności zdjęcia

 

Komentarze


Skomentuj zdjęcie:
Przed umieszczeniem komentarza zastanów się, co chcesz napisać.

Pamiętaj, że nie możesz zmienić opublikowanego komentarza.


lifter (lifter)

lifter (lifter)2009-02-05, 16:06:10
Pitchman - nie mialem duzego wyboru: wokol ludzie (fotograf, asystent z blenda, pan mlody, swiadkowie), sie kadrowalo jak sie dalo, a nie jak sie
chcialo

Dziadek - to bylo z 20 metrow chyba :) i w dzien, nie wiem jaka lampa tak by siegla, pomijajac juz fakt, ze nie chcialem zaklocac sesji.

Pitchman (pitchman)

Pitchman (pitchman)2009-02-05, 14:46:12
OK. Nie zauważyłem, że to zdjęcie jest "wypatrzone", ale nie zmienia to faktu,
że kadr jaki sobie wybrałeś do najszczęśliwszych nie należy moim zdaniem.

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 14:44:33
skoro to fotka z ukrycia
to odwołuje wszystko co napisałem
nie wolno błyskać lampą,
żeby się po prostu nie zdradzić
pzdr.
dla wszystkich co udział w dyskusji wzieli

doody1 (Darekzwanydoody.blogspot.com)
To na pewno nie jest street:-) I mówię poważnie.

lifter (lifter)

lifter (lifter)2009-02-05, 14:41:19
Pitchman - TO NIE JEST SLUBNE ZDJECIE. I NIE JEST INSCENIZOWANE. Ja to wypatrzylem w parku. mam podejsc do ludzi podczas sesji, zawolac "przerwa!" i
powiedziec "dobra, teraz dwa kroki w bok, bo MOJA fotka sie inaczej na onephoto nie spodoba? " :)

Dziadek - w ogole to masz racje, co mowie bez ironii. To co mowisz o technice jest sluszne i ja sie pod tym podpisuje. Tylko, ze ta fotka nie jest
zdjeciem slubnym a street photo (choc w parku) i nie musi byc taka, zeby sie klientowi podobala. na szczescie. Bo ja ja robilem DLA SIEBIE.

A w ogole to panna nie miala snieznobialej sukni calkiem, tylkolekka taka kremowa, czy lososiowa... ale to tak juz na marginesie. :)

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 14:40:36
być może był, tego nikt nie wie?
ale tego autorowi życzę

ludzie kupują nawet takie zdjęcia,
które poszły do kosza


doody1 (Darekzwanydoody.blogspot.com)
A może ze zdjęcia Autora klient był bardzo zadowolony?

lifter (lifter)

lifter (lifter)2009-02-05, 14:37:13
Dziadek - gdyby mi sie nie podobalo, tobym go nie wrzucal tutaj, to chyba oczywiste, wiec ironia ci nie wyszla.:) Najwyrazniej inaczej patrzymy, ale
ja juz dawno sie pogodzilem z faktem, ze nie wszyscy chca miec jedynie sluszne - czyli moje :P - zdanie.

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 14:35:46
doody nie wiem czy moje zdjęcia ślubne są świetne
raczej wątpię, mnie nie podobają sie specjalnie
robię takie żeby klient był zadowolony

doody1 (Darekzwanydoody.blogspot.com)
Myślę, że zamiast teoretyzować i opowiadać o gustach
trzeba wziąć aparat, porobić zdjęć i pokazać na przykładzie
jak się robi świetne zdjęcia.
Czcza gadka jest pozbawiona większego sensu.
Pozdrawiam

niku (niku)

niku (niku)2009-02-05, 14:27:56
kolor sukni ostatecznie moglby byc, ale cialo i wlosy powinny byc nieco jesniejsze i modelka lekko w prawo..

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 14:27:28
wszyscy ci co choć trochę liznęli sztukę lub dłużnej siedzą w necie powinni znać nick Witkacy.
Syn Stanisława Ignacego Witkiewicza, prowadził w necie firmę portretową,
w której obowiązywał specjalny regulamin.
Dwa z kilkunastu punktów regulaminu brzmiały:
......Klient nie ma prawa być niezadowolony
......Klient płaci za pracę przed jej odebraniem
......Klient nie ma prawa oglądać pracy przed jej ukończeniem

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
Lifter - cieszę się że masz swoją opinię, i że się nie zgadzasz, nawet nie twierdzę że mam rację, Dziadek prostuje różne moje poglądy a
to wszystko pod Twoim zdjęciem.....

Pitchman (pitchman)

Pitchman (pitchman)2009-02-05, 14:22:00
Pomijając światło i kolor sukni z nim związany to dla mnie kompozycja jest źle wyważona.
Aż się prosi aby "coś się działo" z prawej strony, a może tak modelkę ustawić bardziej centralnie
albo nawet diagonalnie w stosunku do tego drzewa na pierwszym planie?

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 14:13:13
piękna opinia
cieszę się, że tobie twoje dzieło się podoba
powodzenia życzę

lifter (lifter)

lifter (lifter)2009-02-05, 14:10:47
Nie rozumiem waszego widzenia swiata. "Bo ma byc tak, zeby bylo POPRAWNIE". A ja mam w d... poprawnosc, prosze panstwa (nie mowie tu o olewaniu np.
zasad kompozycji ale o tworzeniu "poprawnych" zdjec). Nie bede przeklamywal tego, co widzialem. Takie bylo swiatlo (dziadek - dla ciebie jest
sraczkowate i psuje fote, dla mnie zas ono wlasnie ja robi). Suknia nie byla biala w nim i nie bedzie. Zreszta biala suknia tutaj bylaby banalna do
bolu, ale to juz co kto lubi.

artwie - dzieki, ciesze sie ze potrafisz po prostu PATRZEC. :)



dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 13:42:31
proponuje poczytać, potem potrenować następujące wątki:
- Av - preselekcja przysłony - po co to jest i do czego służy
- dopełnienie błyskiem, błysk uzupełniający itp,
- skojarzyć te dwie rzeczy czyli Av + dopełnienie błyskiem
- popatrzeć na zdjęcia ślubne w necie

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
Okej. Powiem tak - mało się znam, na doświetlaniu zdjęć lampą. Zrobiłem to kilka razy w życiu... zapewne osoby o większym doświadczeniu,
kiedy widzą to zdjęcie, to im się "lampa w kieszeni otwiera".
Ciągnąłem wątek korekcyjny, wiesz że mnie to interesuje - pisałem z punktu widzenia raczej korektora czy fotoedytora, niż fotografa. Ale z
punktu widzenia całości procesu twórczego - to oczywiście masz rację - trzeba było doświetlić lampą.

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 13:29:54
to ty napisałeś:
Jednak oddanie białości sukni na tym zdjęciu nie jest proste
ja uważam , że jest
tylko o tym trzeba myśleć w momencie fotografowania
a nie bawić się w szopie

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
Dziadek, przepraszam, ale nie rozumiem pytania i .. dlaczego ja mam to pisać?

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
Dzięki Rafiso. ...udało się głównie przez kolory selektywne.... jakoś o tym nie pomyślałem. Czasami proste metody są skuteczniejsze...

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 13:19:22
ppilacin
napisz jeszcze jak wyglądało by zdjęcie gdyby autor zastosował
lampę błyskową, li tylko właśnie po to, by zmienić kolor sukni na właściwy.
Czy jak robi zdjęcia w kościele gdzie żółta dominanta ze świateł żarowych jest
podstawowym źródłem światła, to też tak zostawia czyli biel - żółtą???

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
I jedno i drugie. Według mnie jednak kolory na sukni sa tu zbyt mało artystyczne (chociaż pewnie są osoby, którym będą się bardzo podobać! )
A "przysłowiowa" biel sukni ślubnej, to dużo więcej niż "oddanie rzeczywistości" - dlatego zapewne poprzednie komentarze o tej bieli
mówią...

rafiso (Rafiso)

rafiso (Rafiso)2009-02-05, 13:12:12
1. Na pewno robione w rawie - więc duże pole manewru
2. Śnieżnobiała tu nie pasi - więc tylko lekka korekta
3. Przez kolory selektywne i warstwy dopasowania bez większego problemu

artwie (artur)

artwie (artur)2009-02-05, 13:06:16
mhmm, tylko czy robimy zdjęcia po to, żeby uwiecznić świat jaki nasze oczy widzą, czy też po to, żeby podarować sobie odrobinę estetycznego
przeżycia?

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
o! rafiso mówi, że do wyciągnięcia! możesz zaproponować metodę?

ppilacin (Piotrek Piłaciński)
Ludzie spodziewają się że pewne rzeczy będą białe i umysł ludzki doskonale filtruje różne dominanty i adaptuje się do światła zastanego
nie , które aparat bezlitośnie rejestruje. (czy pokazanie sukni ślubnej jako żółtej - bo oświetlonej światłem żarowym jest OK? - nie bo
nasze oczy widza ją jako białą, biel sukni ślubnej jest głęboko zakodowana w psychice).
Jednak oddanie białości sukni na tym zdjęciu nie jest proste a światło nie jest trywilane bo scena oświetlona jest różnym światłem, w
różnych miejscach a sukni ama dość dużą rozpiętość tonalną przez dość głębokie cienie na plecach. Czy ktoś próbował korygować? Mi
po wybieleniu sukni nic nie pozostało z jesieni. Według mnie korekcja tego zdjęcia na czystą biel jest dosć trudna, chociaż już samo zdjęcie
fioletu z pleców dużo daje.

artwie (artur)

artwie (artur)2009-02-05, 13:03:01
bo suknia _musi_ być ładna? a na zdjęciu _musi_ być kontrapunkt? IMHO biała suknia spowodowałaby, że zdjęcie byłoby takie samo jak milion
innych ślubnych fotek
moim zdaniem bardzo udane - jest jakieś połączenie między panią a okolicą...

remia ( kati)

remia ( kati)2009-02-05, 12:51:45
dziadek ma rację ( nawet ja to widzę), sceneria ładna

madziula0105 (Magda.B.)

madziula0105 (Magda.B.)2009-02-05, 12:43:11
podoba mi sie kolorystyka, suknia... coz czasem tak bywa ze swiatlo psikusa zrobi :)pozdrawiam

rafiso (Rafiso)

rafiso (Rafiso)2009-02-05, 12:33:30
do wyciągnięcia w szopie..

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 11:19:49
gdyby była biała
zdjęcie było by poprawne
a tak sraczkowato-żółte światło
skopało całość

lifter (lifter)

lifter (lifter)2009-02-05, 11:14:21
Jest biala ale takie bylo swiatlo :).
No i co by to zmienilo?

dziadek (Dziadek)

dziadek (Dziadek)2009-02-05, 11:09:05
gdyby suknia była biała!!!


 


 

© 2001 - 2024 Marek Kozera